3. Rzeka Congo

Przywykliśmy do tego, że towary mamy zawsze pod ręką w sklepie. Czy zastanawialiście się w jaki sposób one się tam biorą? Czasami produkty muszą pokonać tysiące kilometrów dryfując po rzece, mającej swoje źródło głęboko w środku kontynentu. Podczas tych zajęć dowiemy się czym jest prędkość bezwzględna i ta względem rzeki. Głównym zadaniem będzie zaprogramowanie ruchu barki względem poruszającej się rzeki. Mamy nadzieję, że towary dotrą do portu nieuszkodzone i na czas.




4. Diamenty

Diamenty są cenne i wieczne. Każdy chciałby je mieć, ale nie wszyscy wiedzą, że można je też wydobyć spod ziemi – szczególnie w Afryce. Naszą kopalnią będzie złoże składające się z kilkudziesięciu segmentów ziemi. Liczymy na to, że algorytm napisany przez naszych młodych programistów pozwoli nam odkryć wszystkie ukryte głęboko skarby!




6. Nawiedzony Las

Wiele plemion afrykańskich do dziś wierzy w występowanie duchów, a zawód szamana cieszy się popularnością. My nie będziemy tego weryfikować, ale wcielimy się w rolę szaman, który musi odgonić złe duchy z nawiedzonego lasu, aby zapewnić spokój mieszkańcom swojej wioski. Skupimy się na tym, czym jest perspektywa. Dzieci zaprogramują trójwymiarowe efekty wizualno-dźwiękowe. Przekonamy się, jak wstrząsnąć ziemią może efekt wybuchającej kuli. Niech złe duchy wiedzą, że nie warto prowokować afrykańskiego szamana-programisty!
7. Bociany

Czy w Afryce można odnaleźć polski wątek? My mówimy tak! Co roku bociany mieszkające latem w Polsce emigrują jesienią do Afryki (od Egiptu do Jeziora Wiktorii). Nasi młodzi programiści postarają się zaprogramować dobrego lwa ochraniającego bociany przed złymi ptaki. Wprowadzimy element sprężyny, która wpływa na prędkość wylotu pocisku z procy. Mamy nadzieję, że bociany doleciały do celu, w którym spokojnie będą mogły przeczekać polską mroźną zimę. Oby wróciły do nas całe i zdrowe!
8. Afrykańskie Safari

Nie każdy może sobie pozwolić na podróż w głąb dzikiej Afryki. Każdy z nas chciałby uchwycić na zdjęciu lwa lub żyrafę w naturalnym środowisku. Podczas tych zajęć programista wcieli się w rolę fotografa, który z ukrycia będzie wykonywał zdjęcia dzikich zwierząt. Mamy nadzieję, że nasz algorytm odpowiedzialny za zapisywanie zdjęć nie zawiedzie nas i umożliwi nam zapisywanie naszych bezcennych wspomnień z Afryki, a dokładnie z nad Sawanny.



7. Żyroskop
Czy rodzice już Wam pokazali jak w dzieciństwie puszczali bączki? Tak! była to jedna z najlepszych zabawek. Na zajęciach skonstruujecie ją sami.





3. Pieszo przez świat
W podróż można się także wybrać pieszo, a najlepiej jest wyruszyć na taką wyprawę z najwierniejszym przyjacielem człowieka – psem. Podczas warsztatów zbudujemy psa robota, który będzie towarzyszył nam w niejednej eskapadzie.



2. Djembe

Każdy z nas chciał kiedyś zostać perkusistą. Okazuje się, że w afrykańskiej kulturze gra na bębnach jest czyś więcej niż tylko muzyką. Tradycyjne djembe służyły do wywoływania deszczu i uzdrawiania. Na tej lekcji dzieci będą miały szansę zaprogramować własne bębenki wydające różne dźwięki. Co myślicie o tym, aby ciekawsze kompozycje móc nagrywać i odtwarzać ponownie? My to zrobimy! Mamy nadzieję, że każdy z uczestników będzie miało szansę odkryć w sobie duszę muzyka.

4. Wyprawa 4x4
Dla fanów 4 kółek przygotowaliśmy nie lada niespodziankę. Na zajęciach skonstruują swój własny samochód z napędem elektrycznym. Kto nie marzył o wzięciu udziału w rajdzie Paryż – Dakar.

1. Delta Nilu

Każda cywilizacja ma swoje początki. Jedna z nich narodziła się nad najdłuższą rzeką na naszej planecie – Nilu. Podczas pierwszych zajęć w tym semestrze dzieci nauczą się, jak uprawiać pszenicę – ale nie tą na polu, lecz tą na ekranie komputera. Elementem kluczowym będzie wprowadzenie interakcji pomiędzy farmerem i narzędziami służącymi do uprawy roli, takimi jak: wiadro z wodą i kosa.

27.10.1019
2. Wyrzutnia samolotów
Jeżeli komuś doskwierała choroba morska, to na drugich zajęciach wyruszymy w podróż w przestworza i zbudujemy dla papierowych samolotów wyrzutnię. Nie obędzie się także bez konkursu, podczas którego przekonamy się czyj samolot doleciał najdalej.

1. Katamaran 
Na zajęciach wyruszymy w podróż przez morza i oceany na samodzielnie zbudowanym katamaranie z drewnianych patyczków, piłeczek ping pond oraz z napędem elektrycznym.




6. Dźwig
A gdybyśmy musieli pokonać wysokie mury średniowiecznego zamku, czy nie przydałby nam się dźwig? Podczas warsztatów zbudujesz ramię hydrauliczne i poznasz jego mechanikę. Przemierzanie wysokich przeszkód jeszcze nigdy nie było tak proste.



5. Przeklęci piraci

Wiele osób myśli, że piraci występowali tylko na Karaibach. Nic bardziej mylnego! Wzdłuż wybrzeży Afryki wielu z nich czyhało na okazję, by łatwo się wzbogacić kosztem ciężko pracujących kupców. Podczas tych zajęć postaramy się stawić czoła bezwzględnym korsarzom. Misja będzie ciężka. Wierzymy, że zaprogramowany przez uczniów statek-obrońca będzie w stanie odeprzeć ataki statków-piratów. Z pewnością nie spodoba się to przywódcy piratów, z którym będziemy musieli zmierzyć się pod koniec zajęć.


5. Poduszkowiec
Zawsze Was ciekawiło jak działa poduszkowiec? A może nigdy nie widzieliście go jeszcze na oczy? Nic nie szkodzi. Na zajęciach odkryjecie jak działa ten fascynujący środek transportu.




06.10.2019
17.11.2019
02.02.2020


8. Katapulta
Czy miałeś kiedyś marzenie, żeby podbić jakiś zamek? Przyda nam się do tego z pewnością dźwig, który zbudowaliśmy na wcześniejszych zajęciach oraz katapulta, którą skonstruujemy na tych warsztatach. Z takim zapleczem nie pozostaje nam już nic innego jak ruszyć na podbój średniowiecznych zamków.



19.01.2020
12.01.2020
15.12.2019
01.12.2019
Kontakt: tel. 782 782 776
strona www - www.digikids.pl
fb - https://www.facebook.com/DigiKidsAcademy/
e-mail – kontakt@digikids.pl