7. Żyroskop

Czy rodzice już Wam pokazali jak w dzieciństwie puszczali bączki? Tak! była to jedna z najlepszych zabawek. Na zajęciach skonstruujecie ją sami.

18.01.2020
3. Pieszo przez świat

W podróż można się także wybrać pieszo, a najlepiej jest wyruszyć na taką wyprawę z najwierniejszym przyjacielem człowieka – psem. Podczas warsztatów zbudujemy psa robota, który będzie towarzyszył nam w niejednej eskapadzie.

16.11.2019
4. Wyprawa 4x4

Dla fanów 4 kółek przygotowaliśmy nie lada niespodziankę. Na zajęciach skonstruują swój własny samochód z napędem elektrycznym. Kto nie marzył o wzięciu udziału w rajdzie Paryż – Dakar.
30.11.2019
2. Wyrzutnia samolotów

Jeżeli komuś doskwierała choroba morska, to na drugich zajęciach wyruszymy w podróż w przestworza i zbudujemy dla papierowych samolotów wyrzutnię. Nie obędzie się także bez konkursu, podczas którego przekonamy się czyj samolot doleciał najdalej.
26.10.1019
1. Katamaran 

Na zajęciach wyruszymy w podróż przez morza i oceany na samodzielnie zbudowanym katamaranie z drewnianych patyczków, piłeczek ping pond oraz z napędem elektrycznym.


05.10.2019
6. Dźwig

A gdybyśmy musieli pokonać wysokie mury średniowiecznego zamku, czy nie przydałby nam się dźwig? Podczas warsztatów zbudujesz ramię hydrauliczne i poznasz jego mechanikę. Przemierzanie wysokich przeszkód jeszcze nigdy nie było tak proste.
11.01.2020
5. Poduszkowiec

Zawsze Was ciekawiło jak działa poduszkowiec? A może nigdy nie widzieliście go jeszcze na oczy? Nic nie szkodzi. Na zajęciach odkryjecie jak działa ten fascynujący środek transportu.
14.12.2019
8. Katapulta

Czy miałeś kiedyś marzenie, żeby podbić jakiś zamek? Przyda nam się do tego z pewnością dźwig, który zbudowaliśmy na wcześniejszych zajęciach oraz katapulta, którą skonstruujemy na tych warsztatach. Z takim zapleczem nie pozostaje nam już nic innego jak ruszyć na podbój średniowiecznych zamków.
1.02.2020
ZAJĘCIA BĘDĄ ODBYWAĆ SIĘ W OKRESIE OD 5.10-01.02.2020R.
Motywem przewodnim 5 semestru warsztatów z programowania (Moving from Scratch - MfS) jest ruch i mechanika. Na starcie chcemy zaznaczyć, że będzie się on różnił od poprzednich semestrów tym, że podzieliliśmy go na 3 sekcje: ląd, wodę i przestrzeń. Każda z nich charakteryzuje się osobliwym zestawem mechanik o raz ograniczeń. Dodatkowo kierunek jaki przybiorą zajęcia będzie uzależniony od wyborów grupy. Każda z sekcji posiadać będzie lokację główną, umożliwiającą rozbudowę o własne moduły. Jako przykład można podać oceanarium, w którym jeśli nie lubimy ryb, będziemy mogli poświęcić czas na zaprogramowania motorówki �. Na każdą z sekcji przewidziane są 2-4 lekcje. Pierwsze 3 warsztaty skupią się na zaprezentowaniu każdej z nich oraz zaprogramowaniu pierwszych obiektów poruszających się w zupełnie różnych środowiskach. Od 4 lekcji, grupa będzie decydować jaki moduł i jaka lokacja będą kolejnym tematem. Poniżej opisy sekcji:

Woda 
- Lokacją główną będzie oceanarium leżące na wybrzeży jednej egzotycznych wysp. Motywem przewodnim będzie pływanie oraz siła wyporu. Dzieci podczas tej części będą miały szanse zaprogramować obiekty zarówno pod wodą (ryby, rekiny, meduzy, łodzie podwodne) jak i te pływające na niej (żaglówka, motorówka, pływak). Postaramy się opowiedzieć czym jest siła wyporu i czemu jest taka ważna przy pływaniu i nurkowaniu. 
Przestrzeń
- Tutaj czeka nas kosmos i atmosfera, niekoniecznie ziemska. Jeżeli lubisz rakiety i wszelakie latające maszyny, będzie to temat dla Ciebie. Bezwładność i grawitacja będą pojawiały się tu niezwykle często. Dzieci w trakcie tej części będą miały szanse zaprogramować rakietę, lądownik kosmiczny, meteoryty i samolot lub helikopter. Pokażemy, że wylądowanie na nowej planecie nie jest takie proste. Naszym celem będzie przedstawienie podboju kosmosu jako trudnego wyzwania, przed którym staje ludzkość. 

Ląd
- Bazą wypadową będzie farma leżąca w Arizonie (USA). Posłuży ona nam jako miejsce eksperymentów z prostymi maszynami takimi dźwignia czy katapulta. Dodatkowo będzie to świetna baza wypadowa na pustynię Mojave. Dzięki zróżnicowanym środowisku Arizony poznamy wpływ podłoża na prędkość przemieszczania się obiektów takich jak samochód czy człowiek. Przy okazji będzie można pościągać na torze wyścigowym otoczonym pustynią. Nic nie stoi na przeszkodzie abyśmy skonstruowali i zaprogramowali maszynę do zestrzeliwania pomarańczy z drzew. Wiemy, że nie jest to najbardziej praktyczne rozwiązanie podczas zbiorów owoców, ale za to jesteśmy pewni, że gwarantuje mnóstwo zabawy!
kontakt: tel. 782 782 776
strona www - www.digikids.pl
fb - https://www.facebook.com/DigiKidsAcademy/
e-mail – kontakt@digikids.pl